Jag är inte den staden jag bor i

Något stort misstag som jag gjort är att lägga ner pengar på att betala för medlemskap på castingsidor, särskilt då jag bor där jag bor. Jag skickade ett ganska stort antal med cv till olika företag som sökte skådespelare/statister, och jag fick inte något svar. Det kanske inte är castingssidans fel att det är så, men när de gör reklam för att flera är nöjda och har fått jobb så blir jag fundersam. Är det för att jag kommer från Norrland och är bosatt i Sundsvall? För det känns verkligen som att man är okunnig och mindre värd bara för att man kommer härifrån.
 
Bara för att man är född i södra delen av Sverige så betyder det inte att man är en bättre skådespelare. Som ett exempel så är Rolf Lassgård och Lennart Jähkel från Norrland, och jag tycker båda två är riktigt bra skådespelare. Blir så less på att man ska bli rankad som sämre pågrund av vart man kommer ifrån. Det borde endast vara viljan och insatsen som ska räknas, men självklart kanske vissa filmroller ska ha ett speciellt utseende för en roll och det fattar jag. Det som är grejen är att det finns fler städer än vår huvudstad och allt annat i södra/östra delen i vårt land som faktiskt skulle kunna lyckas inom skådespeleri. För vad spelar det för jävla roll vart jag är född? Alla Sveriges bästa skådespelare kommer inte tex. från Stockholm och tycker det är så synd att man nästan får sina drömmar krossade för att man bor långt upp i Sverige.
 
Finns nog ingenting annat som jag tycker om lika mycket som skådespeleri, det är och kommer alltid vara mitt mål och drömyrke. Jag vill också kunna visa att jag faktiskt kanske kan jag med, även fast jag känner mig så sjukt liten och okunnig ibland. Jag vet att jag kan och jag vet att jag kan lyckas en dag, jag har inte mycket erfarenhet från att agera framför KAMERAN men alla börjar någonstans. Så ingen kan egentligen säga att man har "för lite på sitt cv" för att kunna bli skådespelare.
 
Tack för mig.


Kommentarer
Postat av: Linnéa Thell Jansson

Det är synd om det ska behöva vara så!!
Dock tror jag tyvärr det kan ligga lite sanning i det som du skriver! /:

2014-06-04 @ 18:06:01
URL: http://linneajthell.blogg.se/
Postat av: KMStyle

kämpa på, din dag kommer ska du se :)

2014-06-17 @ 21:41:18
URL: http://kmstyle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Är en 17 årig brud som är född och uppvuxen Sundsvall. I höst börjar jag mitt andra år på gymnasiet, där jag studerar mig till hår & makeupstylist. Älskar kyckling, cola, vindruvor, skådespeleri, träning, smink, sena sommarkvällar och Harry Potter.

Follow on Bloglovin

Kontakt: [email protected]
RSS 2.0