Orättvisa

Nu har jag försökt att inleda detta inlägg på bästa sätt, men det fungerar fan inte. Jag finner helt enkelt inga ord alls. Det jag vill komma fram till i alla fall är att jag så otroligt less på all denna orättvisa som finns i Sverige. Jag är både glad och ledsen över att jag bor i det här landet. Sverige är inte ett land där vi människor får lida av krig varje dag, men inte fan är det ett bra land för det. Varför kan vi inte hjälpa alla människor som lider utav fattigdom? Självklart finns det fattigdom utanför Sverige, hungersnöd för den delen också. Vad skadar det om man hjälper andra människor lite. Jag vet att en person inte kan göra allt, men om det ändå var fler människor som kunde hjälpa till, och ställa upp för andra människor så skulle vi bo i ett bättre land/värld. Och det här med att utvisa människor från ett land? Hur sjukt är inte det egentligen? Hur kan man ens vilja göra det, vem vinner egentligen på det? Om det finns familjer från andra länder som flytt hit utav olika orsaker, och sedan bott här i flera år, pluggat och skapat ett nytt liv här så finns det väl ingen anledning att utvisa dessa människor till landet där dom kom ifrån. Jag tycker verkligen inte det är okej överhuvudtaget, alla borde få ha det bra. Alla.

Vet inte hur många som läser min blogg. Men i och med detta inlägg så tycker jag att ni som läser min blogg ska skriva på denna lista, http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=8743. Det tar kanske två minuter, knappt det. Du behöver bara skriva ditt namn och efternamn, och vart du bor. Snälla.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Är en 17 årig brud som är född och uppvuxen Sundsvall. I höst börjar jag mitt andra år på gymnasiet, där jag studerar mig till hår & makeupstylist. Älskar kyckling, cola, vindruvor, skådespeleri, träning, smink, sena sommarkvällar och Harry Potter.

Follow on Bloglovin

Kontakt: [email protected]
RSS 2.0