Mascaraproblem

Något jag alltid har haft och kommer ha problem med är mina ögonfransar. Jag tycker dom är korta och om jag använder en helt vanlig mascara, alltså antingen en volym eller en som ger "lösögonfranseffekt" så åker alltid mina fransar ner efter ett tag och det är synd eftersom jag brukar få till en fin längd på mina fransar.

 

Av den anledningen började jag använda vattenfast mascara, och då hålls mina fransar uppe längre så det passade faktiskt väldigt bra för mig. Men då kommer vi till nackdelen med vattenfasta mascaran. Det är att den verkligen är vattenfast och att det är så sjukt jäkla svårt att få bort den, även fast man har en sminkbortagning för vattenfast smink, främst för mascaran alltså. Jag köpte min från nivea och den var så himla dålig. Visst så fungerade den bra för att få bort sminket som inte var vattenfast, men jag köpte ju den vattenfasta av en anledning.

 

Eftersom den där så kallade waterproof eyemakeupremover inte fungerar för mig då jag ska tvätta bort mascaran, så tog jag istället olivolja för jag vill ju inte somna med mascara. Och jag tänker nog inte köpa sminkbortagning för ögonen igen, för oljan tog bort det utan att jag behöver gnugga ögonen som en galning. SKÖNT, då vet jag hädanefter att jag kan skippa att lägga ner pengar på något som inte fungerar.

 

TACK FÖR ATT DU FINNS OLIVOLJA <>

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Är en 17 årig brud som är född och uppvuxen Sundsvall. I höst börjar jag mitt andra år på gymnasiet, där jag studerar mig till hår & makeupstylist. Älskar kyckling, cola, vindruvor, skådespeleri, träning, smink, sena sommarkvällar och Harry Potter.

Follow on Bloglovin

Kontakt: [email protected]
RSS 2.0