Är det pengar som avgör vad jag kan inom skådespeleri?

Varje gång jag öppnar min mejl önskar jag att det är från något filmbolag, men varje gång är en besvikelse. Jag har inte ens mejlat något filmbolag på så sätt, utan har sökt genom webbsidan filmcafé.se. Där kan jag skicka mitt cv direkt, och det är faktiskt en bra sida om jag var i rätt ålder. 
 
Visst fattade jag när jag registrerade mig på hemsidan, att det inte alltid finns skådespelarjobb eller statistjobb som matchar min ålder. Men det är självklart något som jag önskar. Jag vill att det alltid ska finnas jobb tillgängliga för mig, och jag skulle önska att jag slapp vara medlem på en massa castingsidor för att kunna få uppnå mina drömmar.
 
Alla borde få sina drömmar att bli sanna utan att behöva bli medlem på sidor där det faktiskt kostar en slant, för det gör det. Vill jag kunna söka de bästa jobbannonserna på castingsidor krävs det att jag betalar någon/några hundralappar per år, för att kunna ta del av annoserna. Det är lite synd faktiskt, för det finns familjer där alla inte har lika stadiga ekonomier. 
 
Mycket av jobben är dessutom framför allt i Stockholm, Göteborg och Skåne. Och jag som alltid bott i Sundsvall, har och kommer alltid att ha svårigheter att ta mig ner dit (så länge jag bor här i alla fall). Det kostar pengar att ta sig dit också, och sådant är väl något som jag faktiskt får offra om jag vill bli det jag vill. Men då ska jag alltså både betala en medlemsavgift, betala för tåg/buss/bil för att transportera mig till de större städerna ,och bara för att jag går på casting betyder inte det att just jag kommer få jobbet BARA för att jag bor långt bort. 
 
När jag var på casting för Cirkeln i november/december 2011 tog jag mig dit med bil. Men då krävdes ingen betalning för att söka jobbet, som tur var! Det var både svårt och roligt att provspela, eftersom det faktiskt var allvar. Det var inte på låtsas. Nu minns jag inte vilket filmbolag som anordnade castingen, men av alla sökanden så fick precis alla chansen att få provspela för filmen och det tycker jag var riktigt bra gjort av dem. Så borde det alltid vara.
 
Sedan den där castingen har jag bara suttit här hemma, på internet och skrivit att jag vill bli skådespelerska.. i princip i alla fall. Var ju trotsallt med i en (haha) filmscen förra sommaren och det spelades faktiskt in här där jag bor, det var lite roligt. Sedan var jag ju med i en film i måndags som är till för att vi som är intresserade av skådespeleri ska få nya kontakter, utan att behöva betala en massa pengar. Det är också en riktigt bra tanke för oss drömmare.
 
En sak är i alla fall helt säker, jag kommer aldrig någonsin sluta hoppas. För det här är min dröm, och jag vet att den kommer bli sann.
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Anmäl dig på denna sida med stagepool.com
Riktigt bra, min syster har varit med i en kortfilm genom den och väldigt många andra är oerhört nöjd med sidan.

Svar: Hej på dig med! :)Tror jag är medlem där med, men det kostar även där med. Har dock hört att de erbjuder bra jobb!
Tack så mycket för tipset, uppskattas!
Molly Svedin

2013-06-29 @ 16:53:11
Postat av: Sanna Engström

Åh finaste molly, du är så jävla bra. Jag finns och peppar på dig, jag vet att du kommer slå igenom nån dag! ge aldrig upp <3

Svar: Tack fina sanna. betyder verkligen jättemycket! <3
Molly Svedin

2013-06-30 @ 23:34:08
Postat av: Moa Johansson

Fortsätt kämpa Molly, du om någon kan uppnå dina skådespelar drömmar ! Ge inte upp !! <3

Svar: Åh, tack Moa. Tack för de där snälla orden. Kram <3
Molly Svedin

2013-07-10 @ 21:22:07
URL: http://www.palmzo.blogspot.com
Postat av: Okänd

Det är bra att du inte ger upp för att en dag kanske du blir en riktig skådis. Vem vet?

Svar: hihi sant.
kram
Molly Svedin

2013-07-15 @ 02:21:05
URL: http://tramziz.blogg.se
Postat av: Lisa

Var du på den senaste öppna cirkel castingen? Kom du vidare till callbacken av cirkeln filmen? Lycka till =)

Svar: Nej jag var tyvärr inte det. Fick aldrig reda på att det var förrän typ två dagar efter, lite surt. Nej, jag kom inte vidare :(
Molly Svedin

2013-08-15 @ 15:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Är en 17 årig brud som är född och uppvuxen Sundsvall. I höst börjar jag mitt andra år på gymnasiet, där jag studerar mig till hår & makeupstylist. Älskar kyckling, cola, vindruvor, skådespeleri, träning, smink, sena sommarkvällar och Harry Potter.

Follow on Bloglovin

Kontakt: [email protected]
RSS 2.0