Vilja

Varför ska det vara så svårt att vara 16 år? Alla säger till mig att vänta. Att vänta tills jag tagit studenten då jag kan göra precis vad jag vill, flytta, skaffa jobb och börja om. Jag vill verkligen inte att mina drömmar ska vänta, för jag är så himla rädd att jag kommer gå miste om det som verkligen betyder något för mig. Jag borde egentligen inte klaga, för jag mår bra, jag har det bra och jag har världens bästa familj & vänner som alltid står ut att lyssna på mitt tjat. Men jag vill kunna sluta tjata, jag vill kunna leva min dröm redan nu. 
 
Även fast jag spelar teater är det något som saknas inom mig. Jag älskar min teaterförening, det gör jag verkligen. Vi alla är som en enda familj, och jag är glad att jag lärt känna alla dom fina människorna. Dom har helt enkelt gjort nästan sex år av mitt liv lite extra bra. Men jag vill gå vidare, jag vill utvecklas, jag vill kunna synas på den vita duken och göra något som jag själv är stolt över. Teatern har aldrig bara varit ett fritidsintresse, det är en dröm som jag alltid haft. MItt drömyrke, det enda jag ser en framtid om. 
 
Jag minns när jag var yngre och såg på Harry Potter, jag kanske gick i första klass. Jag tror det var där allt börja, för jag minns verkligen hur bra jag tyckte filmerna var och hur gärna jag ville bli kompis med Harry, Ron och Hermione. Den enda chansen att det skulle kunna bli så var ju att jag också skulle bli skådespelare, tyckte jag. Skulle jag träffa mig skulle jag tycka synd om mig själv, eftersom det inte riktigt fungerar så. Men Harry Potter filmerna har varit min största inspiration, tack vare dom har jag hittat min största dröm.
 
Ibland slutar tvivlar jag på mig själv, och det är nog det dummaste, dummaste jag någonsin gör. För jag vill inte sluta tro på mig själv, och glömma bort mig & mina drömmar. Hur ska jag veta om jag är bra på skådespeleri? Ingen säger något till mig, och jag har egentligen aldrig sett mig själv på scen, hur jag rör mig, hur jag spelar eller hur jag pratar.
 
Visst skulle det vara nice att vara svinrik, men för mig kommer det aldrig handla om pengar, i nuläget gör det inte det i alla fall. Allt jag vill är att kunna få uppnå min allra största dröm och visa vad jag går för. Skulle jag vara en smart person som kommer på alla jättebra manus, skulle jag förmodligen ha flertals videos på youtube då jag skådespelar. Men vet ni hur fel det känns att sitta för sig själv framför en kamera och spela in sig själv? Det är svårare än vad ni tror, jag tycker det är nog pinsamt och prata inför en klass.
Men när jag får ett manus skrivet av någon annan, och då det är fler folk omkring mig så är det mycket lättare. För jag vet att skådespeleri inte handlar om att man ska sitta själv i ett rum och spela in sig själv. Om det nu är så, är det väl något som jag måste öva på.
 
Jag vet att ingenting hjälper att jag skriver en lång text om min vilja, jag tror helt enkelt att ingen av mina få läsare läst såhär långt, det är nog väldigt för mycket text och jag är nog medveten om det. Men jag behöver få skriva av mig, för det kommer vara viktigt för mig att ha kvar och läsa och titta tillbaka på.
 
Någonstans inom mig vet jag att jag kommer lyckas, jag känner på mig det på något sätt. Någonstans utanför allt det här tråkiga, kommer mina drömmar fram. Om det nu måste ta tre år tills jag kan flytta ifrån den här staden, så får det göra det. Jag får kämpa på, fortsätta le och aldrig sluta vilja. Jag må vara ung, men inte sätter det hinder för mig. Jag ska lyckas, jag ska uppfylla min dröm och bli en ny stjärna. 
 
Och när jag ändå skriver detta inlägg, vill jag verkligen tacka mina nära som alltid stöttar mig genom det här.   Jag älskar er jävligt mycket, ni förtjänar mer än guld. Skulle aldrig kunna kämpa mig genom detta själv♥


Kommentarer
Postat av: Filippa Wallin

sv.Så kan man ju också göra, har ju funderat på det och så.. Fick precis hem ett brev där det stod att vi inte kommer bli ihop slagna med yngre elever, samt att jag kommer att bli undervisad av läraren som är mer anpassad för äldre elever, så jag kan inte beskriva min lycka just nu!

Håller med dig helt! Kramar finaste du! <3

2013-09-01 @ 09:19:51
URL: http://chippaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


Är en 17 årig brud som är född och uppvuxen Sundsvall. I höst börjar jag mitt andra år på gymnasiet, där jag studerar mig till hår & makeupstylist. Älskar kyckling, cola, vindruvor, skådespeleri, träning, smink, sena sommarkvällar och Harry Potter.

Follow on Bloglovin

Kontakt: [email protected]
RSS 2.0